اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۴۵۵۹۰

کشتی فرنگی قهرمانی کشور| شگفتی‌ کشتی‌گیر جوان کامل نشد/ قهرمانی عبدی در خانه؛ طلای وزن پرمدعی بر گردن مُهمدی

کشتی فرنگی قهرمانی کشور| شگفتی‌ کشتی‌گیر جوان کامل نشد  قهرمانی عبدی در خانه؛ طلای وزن پرمدعی بر گردن مُهمدی
عرفان جرکنی که شگفتی‌ساز روز اول مسابقات قهرمانی کشور بود، در فینال نتوانست از سد میم دلخانی قهرمان جهان بگذرد و به رده دومی وزن ۶۳ کیلوگرم رضایت داد.
۱۱:۴۴ - ۰۷ دی ۱۴۰۲
وانانیوز|
 مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور در روز دوم (7 دی) با برگزاری فینال‌های پنج وزن اول استارت خورد و کشتی پایانی اوزان 55، 60، 63، 77 و 87 کیلوگرم در حضور تماشاگران قمی در سالن حیدریان به انجام رسید که محمدمهدی شعبانی، محمدمهدی غلامپور، میثم دلخانی، امیر عبدی و علیرضا مُهمدی مقام اول این اوزان را به دست آوردند.

نتایج رقم خورده در فینال این پنج وزن به شرح زیر است:

55 کیلوگرم:
فینال:
محمد حسینوند (خوزستان) صفر - محمدمهدی شعبانی (فارس) 9
رقابت‌های این وزن در غیاب پویا دادمرز دارنده مدال برنز سال 2023 جهان به انجام رسید.

60 کیلوگرم:
فینال:
مهدی جواهری (سمنان) صفر - محمدمهدی غلامپور (جوانان) 9
مهدی جواهری دیگر کشتی‌گیر قمی بود که البته به نام سمنان در مسابقات شرکت کرد، چراکه نفر اول این استان در مسابقات کشوری، علیرضا نجاتی بود که در روز اول رقابت‌ها مقابل پویا ناصرپور تن به شکست داد و جواهری هم با شکست ناصرپور، زمینه حذف نجاتی را فراهم کرد.
جواهری که روز گذشته کشتی‌های خوبی ارائه کرد در فینال نمایش خوبی نداشت و مقابل غلامپور دیگر کشتی‌گیر خوب و پدیده این رقابت‌ها تن به شکست داد.

63 کیلوگرم:
فینال:
میثم دلخانی (فارس) 8 - عرفان جرکنی (تهران) 3
عرفان جرکنی که یکی از پدیده‌های روز اول مسابقات قهرمانی کشور بود و نمایش قابل توجهی مقابل حریفان در مرحله مقدماتی و نیمه نهایی داشت، نتوانست شگفتی‌سازی‌اش را کامل کند و مقابل میثم دلخانیِ قهرمان جهان تن به شکست داد.
دلخانی بعد از مدت‌ها دوری در پی شکستگی دستش، در فینال لیگ نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد، اما در مسابقات کشوری بار دیگر به اوج بازگشته و فینال این وزن را به سود خود تمام کرد.

77 کیلوگرم:
فینال:
امیر عبدی (قم) 3 - علی اسکو (مازندران) 2
این فینال حساس بین کشتی‌گیران میزبان و مازندران در حالی که 2 بر یک به سود اسکو پیش می‌رفت داوران یک امتیاز به عبدی دادند که این امر با اعتراض شدید عادل بالی‌تبار مربی اسکو مواجه شد و درخواست چلنج او یک امتیاز دیگر به حساب عبدی اضافه کرد تا این کشتی را امیر عبدی در خانه با نتیجه 3 بر 2 به سود خود خاتمه دهد.

87 کیلوگرم:
فینال:
علیرضا مهمدی (خوزستان) 4 برنده - ناصر علیزاده (مازندران) 4
حساس‌ترین فینال پنج وزن اول بین علیرضا مُهمدی دارنده مدال نقره وزن 82 کیلوگرم جهان و ناصر علیزاده مدعی و ملی‌پوش چند سال اخیر وزن 87 کیلوگرم برگزار شد. در وقت اول ناصر علیزاده با اخطار کم‌کاری و خروج حریف از تشک، صاحب دو امتیاز شد، اما در وقت دوم مُهمدی در خاک از علیزاده امتیاز گرفت و نتیجه را 3 بر 2 به نفع خود کرد.
ناصر علیزاده خیلی زود با خاک و بارانداز مُهمدی بار دیگر خود را 4 بر 3 پیش انداخت که تقاضای اخطار و امتیاز برای علیزاده اعتراض شدید عادل بالی‌تبار مربی مازندرانی را به همراه داشت. ورود او به تشک و اعتراض به این امتیاز، برای لحظاتی کشتی را از جریان انداخت.
در حالی که بالی‌تبار تقاضای چلنج داده بود، بالی‌تبار در اعتراض به داوری کُچ را ترک کرد و نتیجه چلنج نیز به سود مُهمدی اعلام شد تا نتیجه 5 بر 4 به سود کشتی‌گیر خوزستانی شده و او در اولین رقابت رسمی خود در وزن جدید قهرمان این وزن پرمدعی شود.

انتهای پیام/

 
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: کشتی فرنگی
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین